//
du läser...
Tävling, Terränglopp

3:e gången gillt – Risveden terräng

Imorgon är det dags, äntligen ska jag springa Risveden terräng! I tre år har jag anmält mig men av olika orsaker har jag inte kommit till start förrän nu. Har hört mycket gott om detta lopp och eftersom det ligger på hemmaplan så känns det bra att imorgon komma till start.

logo_RT_2014

Det sägs vara västsveriges tuffaste och delvis brantaste terränglopp med över 800 anmälda i år även ett av de största. Loppet går i mycket fin natur kring Risveden så bara det är ju en upplevelse i sig och med mycket backar, sjöar samt den så kallade väggen. Väggen heter egentligen Klevsjöloft dit man kommer efter 6,5km och då ökar stigningen till 28,6%, där gäller det nog att spara krafter och satsa på utförslöpningen därefter.

hojdkurva

Totalt ger loppet 17,7 fina kilometrar och har ett banrekord på 65,11 min. Det ska bli jäkligt kul att springa det imorgon, jag hade min formtopp innan sommaren så jag hoppas på ett riktigt härligt feelgood-lopp utan press men ändå försöka få till en hyfsad tid.

Det går att anmäla sig på plats och från Göteborg har man dessutom satt in en gratisbuss som går tur och retur till loppet.

All info finner du på deras websida: http://www.risvedenterrang.se

Om Pangea Exploration

http://pangeaexploration.wordpress.com

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar